קידום אתרים ושיווק באינטרנט – איך בונים תוכנית קידום ושיווק בצורה מוצלחת

כל בעל עסק או בעל מקצוע אשר מחליט לבנות אתר אינטרנט, במטרה לייצר לעצמו חשיפה ברשת, צריך לדעת ששלב הבנייה הוא רק ההתחלה. למעשה, זה השלב הקצר ביותר בתהליך. שכן ברגע שהאתר עולה לאוויר, אז מתחילה העבודה המשמעותית. אז צריך לבצע תהליך ארוך וסבלני לקידום ושיווק אתר.

קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא תחום מאוד רחב ומגוון, שמטרתו היא לספק ללקוח, קרי עסק או בעל מקצוע, ליהנות מחשיפה רבה ככל שניתן ברשת, וחשוב לא פחות החשיפה צריכה להיות אפקטיבית. כלומר, כזו שתמשוך אליה גולשים אשר באמת יתעניינו במוצרי ושירותי העסק. אחרת החשיפה לא תוביל לתוצאות המיוחלות, קרי הגדלת סך הלקוחות וההכנסות של העסק.

באילו מקומות רצוי להשקיע לצורך קידום ושיווק

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, באופן טבעי הכוונה שלנו היא למספר כלים בהם התהליך יכול להתבצע ובאופן יעיל. לא בכל מקום ברשת שווה להשקיע זמן וכסף, ומנגד יש מקומות שאסור בשום פנים לפספס או לוותר עליהם. מדובר על מקומות אליהם נחשפים גולשים רבים, שם הם מחפשים פריטי מידע על עסקים, מוצרים ושירותים ולכן חשוב להיות נוכחים במקומות אלו.

מדובר על מקומות כמו גוגל (מנוע החיפוש עצמו ורשת הפרסום שלו), רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, אתרים שמתעסקים בתחום המקצועי בו פועל העסק, וכן רשתות לפרסום מאמרים באינטרנט (רשתות שדואגות לפרסם מאמרים באתרים שונים ומזמינים את הגולשים לקרוא תכנים נוספים בתחום).

חשוב לציין, עבור כל אחד מהמקומות שציינו, ישנם שורה של כלים שיכולים לעזור לנו בתהליך. מדובר על כלים שאמורים לעזור ולייעל את בניית תוכנית העבודה שלנו לצורך קידום אתרים ושיווק באינטרנט. כלים אלו מספקים לנו את כל המידע הרלוונטי על מנת שנוכל לדעת כיצד לבנות תוכנית עבודה, וכן בשביל שנוכל למדוד את קצב התקדמותה, הצלחתה ואם יש צורך לבצע בה שינויים.

איך בונים תוכנית קידום אתר ושיווק בצורה נכונה

בשלב הראשון, אנחנו צריכים להגדיר מה התקציב העומד לרשותנו. עלינו להחליט כמה כסף אנחנו רוצים להשקיע בתוכנית הקידום והשיווק ואיך אנחנו רוצים לפזר אותו. יש לנו אפשרות להשקיע את כל הכסף בפרסום בגוגל, קידום ממומן (פרסומות בתשלום) או קידום אורגני (קידום רגיל). כמו כן אנחנו יכולים להחליט להשקיע ברשתות חברתיות ובמקומות אחרים.

חשוב לציין, התקציב גם צריך לקחת בחשבון את כוח האדם שיתעסק בכך, והאם אנחנו פונים אל חברה או מקדם עצמאי.

בשלב השני, עלינו להחליט איך נעשה זאת. כלומר, אילו ביטויים נרצה לקדם, אילו תכנים, האם נרצה לקדם את העסק כולו או רק מוצרים ושירותים שאנחנו מציעים, וכן האם נרצה לעשות זאת בקידום לכל הארץ או קידום לוקאלי, קרי מבוסס אזורים וישובים מסוימים.

בשלב השלישי, נרצה לבנות יעדים ומטרות, ונבחן כיצד נוכל לעמוד בהם, כיצד נוכל להשוות בין הנתונים ולבחון אותם לאורך זמן.

פוסטים נוספים שאולי תאהבו
מעוניינים לבנות אתר ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

קטגוריות

שיווק דיגיטלי
פיתוח אתרים
כללי
וורדפרס
בלוג
English Blog
רוצים ללמוד עוד על וורדפרס ?

שתפו עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print