עובדים במשרד? כך תשמרו על עצמכם שותים מספיק מים

ספורט, צריכת ויטמינים, אכילת ירקות ירוקים והימנעות מג'אנק פוד – אלו הרגלים חשובים שכדאי לאמץ, אבל הם רק הבאים בתור ברשימה. בראש ובראשונה יש לייחס ערך משמעותי לשתיית מים בכמות מספקת.

חוסר בנוזלים או כל התייבשות אפילו הקלה ביותר (לאו דווקא ברמת עילפון, יתכן אף שלא תשימו לב שהתייבשתם), גורמת נזק לתפקודי הגוף. ובחזרה לעבודה: שתיית מים בכמות הנכונה תשפר את רמת ואיכות תפוקת העבודה שלכם. איך מייצרים הרגלי שתייה נכונים בעבודה? טיפים על טיפות.

מה קורה לגוף שלנו כשהוא מזהה חוסר בנוזלים?

כשגוף האדם צמא למים אפילו בצורה קלה, מנגנון ההישרדות של מתחיל לפעול. כאשר החומר החיוני ביותר לו לוקה בחסר הוא מגייס את כל המשאבים להתמודדות עם הצמא. במצב חירום, הגוף מתקשה לעסוק בכל דבר אחר שאינו לגימת מים. בשלב הזה עוד לא נרגיש פיזית צמא, אולם המוח ההישרדותי מתקשה לקלוט נתונים, ליצור, לפתח ולבצע פעולות הדורשות ריכוז או מאמץ. כלומר, כאשר אנו צמאים, תפוקת העבודה שלנו נפגעת.

בשת 2014 פורסם מחקר ובו מידע על כי התייבשות ברמה של פחות מ-5% ממשקל הגוף עשויה להאט קצב זרימת הדם ובכך לפגוע בפעילות העצבית, בפעילות הקוגניטיבית ועוד.

מה עושים? לוגמים!

על מנת להימנע מכל מצב של התייבשות, ההמלצה הרפואית היא ללגום במשך היום כמות מספיקה של מים: 2.5 ליטר לגברים ו-2.2 ליטר לנשים. כמובן שיש להקשיב לצרכי הגוף ולהוסיף או להחסיר מים בהתאם לצורך, כך אנשים הצורכים כמות גדולה של ירקות, זקוקים לפחות מים וכן להפך.

איך לעודד צריכת מים מספקת בשעות העבודה?

באופן אבסורדי, דווקא בשעות בהם אנו משקיעים מאמץ וזקוקים למידה רבה של נוזלים על מנת לייעל את התפוקה, אנו נוטים לשכוח לשתות ולעסוק במיליון ואחד דברים חוץ מלהגיר אל גרוננו את נוזל הזהב השקוף.

אחת העצות היעילות מפיהם של מדריכי תזונה ואניש רפואה היא להצטייד בבקבוק מים קל לנשיאה או תרמוס בחורף על מנת ללגום מים או שתייה חמה כמו תה ירוק מבקבוק תרמי. פנקו את עצמכם במתנה – בקבוק תרמי איכותי ומהודר שיעשה לכם חשק למלא אותו שוב ושוב וסגלו לעצמכם הרגל ללגום מדי עשרים דקות עד חצי שעה: בין פגישה לפגישה, תוך כדי יצירה, הפקת דוחות או כל פעולה אחרת. כך נספק לגוף שלנו את כמות המים החיונית לו כדי להשיג את רמת התפקוד הגבוהה ביותר.

פוסטים נוספים שאולי תאהבו
מעוניינים לבנות אתר ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

קטגוריות

שיווק דיגיטלי
פיתוח אתרים
כללי
וורדפרס
בלוג
English Blog
רוצים ללמוד עוד על וורדפרס ?

שתפו עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print