מה הופך קמפיין ממומן למנצח?

כשבעל עסק מעוניין לפרסם את העסק שלו באינטרנט ולמכור מוצרים או שירותים שונים, הרי שאחת הדרכים המומלצות להשגת תוצאות מהירות היא באמצעות קמפיין ממומן. מדובר בקמפיין בגוגל אשר מטרתו להציג מודעות בתשלום אשר יפנו את הגולש לעמוד ייעודי באתר של בעל העסק או לעמוד נחיתה שהוא יוצר במיוחד לצורך הקמפיין.

בהמשך למה שכבר ציינו, שירותי קידום ממומן בגוגל יכולים לעזור בקידום מהיר של העסק ולהעלאת מודעות למותג, שירותים ומוצרים שונים.

יחד עם זאת, צריך להבין גם מה ההבדל בין קידום ממומן לבין קידום אורגני.

קידום ממומן בגוגל הוא מהיר יותר. בד"כ מדובר על בסיס תמחור משתנה של מודעות על פי ביטויים מסוימים והפופולאריות שלהם בזמן נתון. הלקוח, קרי בעל העסק, בוחר מה גובה התקציב שהוא מוכן להקציב עבור הקמפיין (בהתאם ליעדים ומטרות שהוגדרו כמובן).

לעומת זאת, קמפיין אורגני נוטה להשפיע בטווח הארוך יותר, שכן גוגל לומד בצורה "טבעית" ובהדרגתיות את האתר, תוך שהוא מדרג את עמודי הנחיתה השונים בתוצאות האורגניות בהתאם לרלוונטיות של שאילתות חיפוש. המטרה היא להצליח להביא את האתר אל דירוגים גבוהים בביטויים רלוונטיים.

ניתן לומר כי כל עוד בעל העסק ישלם, המודעה הממומנת שלו צפויה להופיע במקום רלוונטי שיבחר (בהנחה שהקמפיין מנוהל נכון). ברגע שיחדל לשלם אז היא כבר לא תופיע. לעומת זאת בקמפיין אורגני, הוא צריך לקדם את האתר בטבעיות ואם יעשה זאת נכון, אזי שהוא אמור להמשיך להופיע בדירוגים גבוהים במנוע החיפוש באותם ביטויים.

כמובן שיש לתחזק את תהליך הקידום ולבצע אופטימיזציה מתמדת בעמודי האתר כדי להתאימם לשינויים שהמתחרים עושים ולעדכונים השונים של גוגל שמשפיעים על דירוגי עמודים במנוע החיפוש מפעם לפעם.

אז איך יוצרים קמפיין ממומן?

ראשית, בבסיס צריך לאפיין נכון את העסק, את הביטויים הרלוונטיים עבורו (לשם כך עושים מחקר מילים). בסופו של דבר, צריך לדעת באילו מילים להשתמש וכיצד לעשות זאת. כך עולה הסבירות שהמודעה תפגוש את קהל היעד שלנו במקום ובזמן שנרצה.

שנית, יש לבנות תוכן שיווקי עם טקסט ומדיות שונות בכדי למשוך את הגולש מספיק להקליק על הקישור ולהיכנס אליו. משהו שיהיה בולט לעין, מעניין ומקורי. כמובן שרצוי שעמוד הנחיתה יכיל את הביטויים שהוגדרו בשלב הראשוני.

שלישית, יש לאפיין את המקום בו רוצים שהמודעה תופיע, לאיזה קהל יעד, באילו שעות ועוד. ככל שממקדים יותר את המודעה, כך יהיה קל יותר למשוך אליה גולשים.

ארבע, חשוב לוודא שהקישור אליו תופנה המודעה יהיה רלוונטי ואמין. אפשר שזה יהיה קישור לאתר של העסק או לעמוד נחיתה מיוחד בו יוכל הגולש למלא את הפרטים שלו ואז יהיה אפשר לחזור אליו. לשם כך, יש לוודא שהעמוד מאובטח ושהוא בנוי היטב ומשרת את צרכיו של הגולש.

חמש, יש לבדוק את הנתונים כל הזמן, על מנת לוודא שאכן נמצאים בכיוון הנכון ומשיגים את המטרה.

אופטימיזציה טובה וממוקדת של כל המוזכר לעיל, תסייע לכם להשיג ציון איכות גבוה יותר של קמפיין ולהוזיל את עלויות הפרסום. כך צפויות לגדול ההכנסות, כמות לידים וכדומה.

קרדיט צילום: אתר PIXABAY

פוסטים נוספים שאולי תאהבו
מעוניינים לבנות אתר ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

קטגוריות

שיווק דיגיטלי
פיתוח אתרים
כללי
וורדפרס
בלוג
English Blog
רוצים ללמוד עוד על וורדפרס ?

שתפו עם החברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print